درباره‌ی پرتغال
نوشته شده توسط : enitour

پرتغال، کشوری است با وسعت کم که در حاشیه‌ی غربی شبه جزیره‌ی ایبری و پایین‌ترین بخش جنوب غربی قاره‌ی اروپا، قرار دارد. این سرزمین توسعه یافته و بسیار زیبا و جذاب است که به دلیل جاذبه‌های طبیعی، توجه گردشگران بسیاری را به خود جلب ساخته است. پرتغال تنها از شرق و شمال با کشور اسپانیا مرز مشترک دارد و خاک این سرزمین با یگانه همسایه‌ی خود، شبه جزیره‌ی ایبری را تشکیل می‌دهد. درواقع پرتغال غربی‌ترین کشور قاره‌ی سبز است که از بخش غرب به اقیانوس اطلس متصل است. همچنین جزایر  مادیرا و آزور که در اقیانوس اطلس قرار دارد، جزو خاک پرتغال محسوب می‌شود.

لیسبون، پایتخت زیبای کشور پرتغال است و مردم این سرزمین به زبان پرتغالی صحبت می‌کنند. همچنین این کشور در عضویت اتحادیه‌ی اروپا است و از واحد پول یورو، در معاملات خود استفاده می‌کنند. این کشور بسیار زیبا و جذاب است و همین امر سبب شده است تا گردشگران زیادی برای بازدید از مناطق طبیعی و آثار تاریخی، به آن سرزمین سفر کنند.

وسعت کشور پرتغال ۹۲ هزار و ۲۱۲ کیلومتر مربع است که بالغ بر ۱۱ میلیون نفر در آن زندگی می‌کنند. تنها کشور همسایه‌ی پرتغال، کشور اسپانیا است و همین امر سبب شده است تا آن را ادامه‌ی فلات مرکزی اسپانیا در نظر بگیرند.

حکومت در کشور پرتغال به صورت جمهوری است و اینکشور نیز به صورت دموکراسی پارلمانی اداره می‌شود. جالب است بدانید که هیچ دین رسمی در این کشور، تعیین نشده است و این در حالی است که بیش از ۸۴ درصد از مردم پیرو دین مسیح و مذهب کاتولیک هستند.

ساحلی بودن کشور پرتغال، جاذبه‌های طبیعی بسیار زیبایی را بوجود آورده است که در کنار آثار تاریخی مهم و ارزشمند، این کشور را به یکی از مقاصد اصلی گردشگری جهان، تبدیل کرده است.

شهر لیسبون یکی از اصلی‌ترین مقاصد گردشگری کشور پرتغال محسوب می‌شود. چرا که می‌توان از صومعه‌ی جرونیموس، به عنوان یکی از جاذبه‌های گردشگری مهم آن اشاره کرد. این ساختمان متعلق به قرن ۱۶ میلادی است و احتمال می‌رود که این عمارت زیبا و جالب به دلیل سفر واسکادو دا گاما، جهانگرد و کاشف پرتغالی به کشور هند ساخته شده است.

همچنین در بخش سانتاماریای واقع در شهر لیسبون، برجی زیبا با شکل هندسی مستطیل در بین آب‌های دریا مشاهده می‌شود که به برج بلم شهرت دارد. پیشینه‌ی این عمارت منحصربه‌فرد به قرن ۱۶ میلادی باز می‌گردد. البته اظهار نظرات متفاوتی در مورد زمان احداث این بنای کهن وجود دارد و برخی دیگر معتقدند که در قرن ۱۵ میلادی، پادشاه جان دوم دستور به ساخت این برج زیبا و تاریخی داده است.

قلعه‌ی سائو خورخه، دژی زیبا و بهره‌مند از چشم‌اندازی منحصربه‌فرد است. بنایی باقیمانده از قرن ۱۰ میلادی که امروزه به یکی از پربازدیدترین مکان‌های تاریخی شهر لیسبون پرتغال تبدیل شده است. از مهم‌ترین ویژگی‌های این ساختمان، اشراف کامل به تمامی نقاط لیسبون است.

صومعه‌ی آلکوباکا، ساختمانی واقع در آلکوباکا، شهر مرکزی پرتغال است که در سال ۱۱۵۳ میلادی و به فرمان اولین پادشاه این کشور، ساخته شده است.

کلیسای استخوان‌ها، مکانی بسیار ترسناک و در عین حال بسیار پربازدید است که میزبان هزاران استخوان جمجمه و اعضای بدن مردگان است. جالب است بدانید که این استخوان‌ها با نظم و هماهنگی خاصی روی یکدیگر قرار گرفته و ترس و وحشتی وصف‌نشدنی را بوجود آورده است. قدمت این مکان به قرن ۱۶ میلادی بازمی‌گردد.

کاخ ملی پنا، عمارتی باقیمانده از قرن ۱۶ میلادی، واقع در شهر لیسبون است که معماری و طراحی فوق‌العاده‌ی آن، نظر گردشگران را به خود جلب می‌سازد.

اسکله‌ی ریبیرا، مکانی زیبا و جالب در شهر پورتوی پرتغال است که به دلیل منظره‌ی چشم‌نواز و دوست‌داشتنی مورد توجه مردم این شهر و گردشگران است و در بین آن‌ها به روح پورتو شهرت یافته است. قدمت برخی از ساختمان‌هایی که در اطراف این اسکله مشاهده می‌شود، به دوران قرون وسطی بازمی‌گردد که امروزه به یکی از اصلی‌ترین مناطق گردشگری کشور پرتغال تبدیل شده است.




:: برچسب‌ها: پرتغال, گردشگری, جاذبه های گردشگری پرتغال, مکان‌های دیدنی پرتغال, لیسبون , پورتو پرتغال ,
:: بازدید از این مطلب : 50
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 28 فروردين 1396 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: